Stimati Clienti,

Deoarece, incepand de maine, 01 mai 2015, cardul national de sanatate va deveni unicul* sistem de validare si decontare a serviciilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, va anuntam ca aplicatiile Setrio, BizMedica si BizPharma, sunt pregatite pentru modul de lucru online cu Cardul de Asigurat incepand chiar din acest moment.

In aplicatiile BizMedica si BizPharma au fost integrate toate functionalitatile impuse de CNAS conform cu specificatiile publicate de catre CNAS in vederea interfatarii cu serverele SIUI, SIPE, CEAS si DES. Atat timp cat serverele mai devreme mentionate sunt online, prin intermediul aplicatiilor Setrio puteti semna fara probleme documentele electronice cu Cardul de Asigurat.

Pentru cazurile in care conexiunea cu serverele SIUI si DES este intrerupta, aplicatiile BizMedica si BizPharma pot valida documentele prin Cardul de Asigurat, documentele sunt tinute in in asteptare de catre aplicatii, iar la restabilirea conexiunilor cu serverele SIUI si DES acestea sunt transmise automat catre servere. Functionalitatea este totusi conditionata de accesul la Internet si la serverul CEAS in momentul introducerii Cardului de Asigurat.

In acest context al lansarii unui nou sistem, este posibil ca utilizarea frecventa a dispozitivelor sa supraincarce activitatea serverelor CNAS, ceea ce poate ingreuna sau crea dificultati in desfasurarea activitatii dumneavoastra.

Din acest considerent, va prezentam mai jos cateva dintre mesajele care pot fi generate de serverele CNAS la conectarea cardurilor. Pentru fiecare dintre aceste mesaje va prezentam insotite de recomandarile noastre. Precizam ca rezolvarea acestor situatii depinde prioritar si se va realiza de catre CNAS.

Unitatea de Management este indisponibila – recomandam inchiderea si repornirea aplicatiei pentru verificarea posibilitatii de reconectare la serverele CNAS.
Nu aveti setate credentialele (utilizator si parola) – recomandam inchiderea si repornirea aplicatiei pentru verificarea posibilitatii de reconectare la serverele CNAS.
Stare card: invalid – recomandam contactarea serviciului de suport CEAS CNAS.
Card Blocat – recomandam contactarea serviciului de suport CEAS CNAS.
Token nevalid primit la initializarea sesiunii de citire card – recomandam ca, inainte de expedierea unui mesaj catre suport.ceas@casan.ro, sa verificati corectitudinea datelor introduse in aplicatia BizPharma, respectiv: CUI-ul farmaciei, numarul de contract, data contractului, codul casei de asigurari, tipul furnizorului.
Terminalul curent nu poate fi folosit deoarece nu este inrolat – recomandam sa verificati configurarea urmatoarelor date in aplicatie: codul fiscal al partenerului implicit, numarul de contract CAS, data contractului CAS (trebuie sa fie completata in campurile „Data inceput contract unice” si „Data inceput contract PNS” din Case asigurari si contracte, pentru ambele tipuri de contracte).

Va asiguram ca Setrio Soft va fi in permanenta la curent cu informatiile primite de la CNAS si va rezolva de urgenta situatiile care tin de competentele sale.
Pentru alte solicitari, diferite de cele enuntate mai sus, echipa de Suport Tehnic Setrio Soft va sta la dispozitie zilnic, pe canalele: programare online, tel. 0374.211.000 si e-mail ajutor@setrio.ro.

Va multumim pentru intelegere,
Echipa Setrio Soft
Impreuna mereu

* Pentru exceptarea de la aceasta regula este necesara adeverinta de la Casa de Asigurari De Sanatate – mai multe detalii aici (sectiunea Adeverinta de inlocuire a cardului de sanatate).