Stimate utilizator BizPharma,

Avand in vedere ca incepand cu data de 01 mai 2015 utilizarea Cardului de Asigurat devine obligatorie pentru validarea serviciilor medicale, venim in intampinarea eventualelor intrebari cu prezentarea cazurilor de eliberare a retetelor utilizand acest instrument.

De asemenea, pentru o mai buna intelegere a modalitatii de lucru, va invitam sa accesati pagina de intrebari si raspunsuri postata aici.

Cazul I: Persoana asigurata prezinta propriul card de sanatate.
In aceasta situatie, la validarea retetei selectati optiunea Card de Sanatate Titular precum in imaginea de mai jos si urmati fluxul de semnare a retetei cu cardul.

1

 

Cazul II: Persoana asigurata nu prezinta cardul de sanatate.
Va recomandam sa utilizati interfata de verificare a starii de asigurat deoarece furnizeaza informatii privind emiterea cardului national.
Verificati aici starea de asigurat a pacientului.

2

Validarea starii  de asigurat a pacientului se poate realiza automat prin setarea parametrului SIPE  – validare stare de asigurat PE, ca in imaginea de mai jos, si va recomandam sa o activati pentru toate retetele offline.

SIPE  – validare stare de asigurat PE

In cazul in care persoana este asigurata si aplicatia CNAS afiseaza mesajul Persoana nu are card emis se procedeaza la eliberarea retetelor in baza urmatoarelor documente:

1. Adeverinta de inlocuire a cardului national de asigurari sociale de sanatate pana la eliberarea cardului duplicat – pentru persoanele care din diverse motive (pierdut, furat, deteriorat, etc.) au solicitat duplicat al cardului national.

2. Adeverinta de asigurat pentru persoanele care refuza in mod expres, din motive religioase sau de constiinta, primirea cardului national de asigurari sociale de sanatate – pentru persoanele care au refuzat primirea sau au returnat cardul CJAS.

Indiferent de tipul adeverintei, selectati optiunea Adeverinta Titular si introduceti apoi data adeverintei, conform exemplificarilor din imaginile de mai jos.

3         4

Nota: Prezentarea uneia din adeverintele de mai sus, reprezinta confirmarea CJAS ca asiguratul se afla in una din situatiile mentionate.
Perioada de valabilitate a adeverintelor este de 3 luni de la data emiterii!

 

3. Cartea de identitate in situatiile in care asiguratii nu pot prezenta / utiliza cardul national de asigurari sociale de sanatate, conform exemplificarilor din imaginile de mai jos (selectand optiunea Carte de Identitate si confirmand eliberarea).

semnare retete - CI

semnare retete - CI -confirmare

 

Pentru mai multe detalii privind cadrul legal accesati comunicatul: Eliberarea retetelor fara card asigurat dupa 1 mai

 

Cazul III: Persoana imputernicita prezinta propriul card de sanatate.
La validarea retetei selectati optiunea Card de Sanatate Imputernicit si urmati fluxul de semnare a retetei cu cardul.

caz 3

 

Cazul IV: Persoana imputernicita prezinta adeverinta.
Pentru validarea retetei selectati optiunea Card de Sanatate Imputernicit si introduceti apoi data adeverintei imputernicitului, conform exemplificarilor din imaginile de mai jos.

caz 4    caz 4 2

 

Cazul V: Persoana imputernicita nu prezinta card sau adeverinta.
Conform legislatiei in vigoare, in acest caz este permisa eliberarea medicamentelor doar pe baza buletinului sau a cartii de identitate selectand optiunea Carte Identitate.

caz 5

La selectarea optiunii Carte Identitate aplicatia va afisa mesajul de atentionare de mai jos, cu butonul Nu selectat implicit. Pentru a continua, selectati optiunea Da.

caz 5 2

In astfel de situatii, semnarea retetei este obligatorie!

 

Cazul VI: Prescriere electronica eliberata pentru copil.
In aceasta situatie, aplicatia afiseaza butonul Copil, in plus fata de optiunile afisate in ecranul de asigurat adult. Aceasta optiune permite salvarea retetei fara alte interogari suplimentare.

caz 6

Verificarea starii de asigurat se realizeaza in functie de varsta!