1) Ziua de Constientizare a Insuficientei Cardiace, marcata in Europa, dar nu si in Romania
Astazi, 9 mai, este marcata Ziua Europeana de Constientizare a Insuficientei Cardiace. Insuficienta cardiaca este afectiunea in care inima nu mai pompeaza corespunzator sangele in organism, provocand dificultati in activitatile zilnice ale celor afectati.
Potrivit European Heart Network, circa 1% din persoanele cu varsta sub 65 de ani au insuficienta cardiaca, dar proportia creste la 7% pentru cei de 75-84 de ani si ajunge la 15% din cei de peste 85 de ani. Mai mult de 10 milioane de europeni au insuficienta cardiaca. Imbatranirea populatiei va face ca in anii urmatori, numarul persoanelor cu insuficienta cardiaca sa creasca. Cu toate acestea, pacientii pot avea o buna calitate a vietii daca boala este diagnosticata la timp si tratata corect.
Sursa: Sanatateatv.ro

2) Inactivitatea, cel mai mare factor de risc pentru sanatatea femeilor de peste 30 de ani
ncepand cu varsta de 30 de ani, inactivitatea fizica are o mai mare influenta asuprariscului femeii de a dezvolta o boala cardiaca decat alti factori binecunoscuti de risc – inclusiv greutatea excesiva – , potrivit unui studiu publicat astazi in British Journal of Sports Medicine.
Cercetatorii au cautat sa cuantifice cum se modifica pe parcursul vietii unei femei din Australia riscul de a dezvolta afectiuni cardiace din cauza celor 4 mari factori de risc: greutatea excesiva, fumatul, hipertensiunea arteriala si inactivitatea fizica. Acesti factori sunt raspunzatori pentru mai mult de jumatate din prevalenta bolilor cardiace, care sunt principala cauza de deces in tarile cu venituri mari.
Sursa: Sanatateatv.ro

3) Primul organism viu semi-sintetic din lume, creat de cercetatorii americani
Primul organism viu semi-sintetic din lume, care largeste astfel spectrul vietuitoarelor din natura, a fost creat recent de oamenii de stiinta americani, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista Nature.
Informatia genetica a tuturor organismelor vii este scrisa in ADN-ul lor sub forma unui lant de patru molecule de baza – sau “litere” -, ce constituie alfabetul vietii: adenina (A), timina (T), guanina (G) si citozina (C). In structura de elice dubla a ADN-ului, descoperita in urma cu 60 de ani de James D. Watson si Francis Crick, aceste litere sunt organizate in doua perechi de baze: A-T si C-G.
Ideea de a imbogati acest alfabet al vietii cu perechi de baze care nu exista in natura nu este una noua.
Cercetatorii condusi de Floyd Romesberg de la Intitutul Scripps din La Jolla, Statele Unite, care lucreaza la acest proiect de la sfarsitul anilor ’90, au descris miercuri in studiul publicat in revista Nature primul exemplu de organism viu semi-sintetic, capabil sa gazduiasca in ADN-ul sau o pereche de baze artificiala.
Sursa: Mediafax.ro

4) Studiu: Cafeaua poate preveni deteriorarea vederii
O ceasca de cafea pe zi poate salva vederea persoanelor afectate de glaucom si diabet, boli care provoaca degenerescenta retinei, au descoperit cercetatorii de la Universitatea Cornell din New York.
Cercetatorii americani studiau efectele antioxidante ale cafelei cand au descoperit ca acidul clorogenic, un antioxidant regasit intr-o proportie cuprinsa intre 7% si 9% in boabele de cafea, previne deteriorarea vederii si chiar degenerescenta retinei, provocata de glaucom, inaintarea in varsta si diabet, potrivit dailymail.co.uk.
In studiul publicat de cercetatorii americani in Journal of Agricultural and Food Chemistry se arata ca acidul clorogenic administrat soarecilor a impiedicat degenerescenta retinei acestora.
“Retina este un strat subtire de tesut din interiorul ochiului, ca un perete interior cu milioane de celule fotosensibile si celule nervoase care primesc si organizeaza informatiile vizuale. Este, de asemenea, unul dintre cele mai active tesuturi din punct de vedere metabolic, avand nevoie de niveluri crescute de oxigen si fiind sensibil la stresul oxidativ”, a precizat profesorul Chang Y. Lee, coordonatorul studiului.
Sursa: Mediafax.ro